dijous, 23 de novembre del 2017

Classe 21: Presentació Tema 12

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
Hui ha sigut la presentació del Tema 12 anomenat "El video de l'ensenyança i l'educació":
1. Introducció
Els videos són els recursos més utlitzats pels professor.

2. Integració i evolució
Al començament dels anys 80: primeres reproductores-gravadores de video
Al finals del 80: tots les escoles contaven amb ells
Al prinicpii: es representaven les pel·lícules de cine i documentals però la duració era molt extensa
Més endavant: primers intents de producció del professorat
Avancem en el temps: més exigents i augmenta la qualitat
En la actualitat: elaboració d'una producció pròpia, més interactiva i amb un aprenentatge més significatiu i no tant aborrit, amb temes interesant i adequats per als xiquets

3. Aplicacions
El video és el recurs més utilitzats en els processos d'E-A



  • Funció formativa:
-Principal funció del video en l’educació i l’aprenentatge
-Instrument per a presentar coneixements relacionats amb la temàtica que volem transmetre al nostee alumnat
Hi han dos tipus: per a utlitzar-los en un procés de formació i per al públic en general

-Funció motivadora:

  • -Eina per a captar i mantindre el interés del nostre alumnat
  • -Elementa audivisual diferents i atractiu
  • -Un exemple que millora la motivació en l'alumne es la càmera de video de l’aula
-Funció expresiva:  
  • Eina per a estimular i potenciar la expressio del alumnat
  • Poden construir els seus propis missatges, experimentant les seues possibilitats expressives i significatives i reflexionar sobre elles.
-Funció avaluadora: 
  • Acte de valoració d'algunes conductes, actituds o destresses dels subjectes captats per la càmera.
  • El alumnat haurà de identificar, analitzar i corregir els aspectes proporcionats en els vídeos.
-Funció metalingüística:
  • Llenguatge audiovisual.
  • Facilitar l’aprenentatge d’aquesta forma d’expressió.
  • Aprenentatge pràctic
  • Mateix llenguatge que es pretén aprendre.
  • Bé construït, personal i original.
-Funció investigador: el video es pot utilitzar per a realitzar treballs de investigació, medi per a obtindre informació.
-Funció lúdica: 
  • el video té la funcionalitat de joc, 
  • l'interès es centra en el joc, en el entreteniment 
  • optimiza el procès de enseyança d'aprenentatge

Diferents tipus de videos
-Video de empresa o institucional: dona característica de una emrpesa
-Video de producte o servei:Informa la caraceristique de un objecte
-video de actes o ceebracions
-Video de testimonial
-Video didactic o educatiu: es un del mitjans didactics per a facilitar als metres  la tranmission de coneixements i als alumnes per a la assimilacio de aquestes
-Reportatge
-Viral
-Wev TV o canal continguts
-Fashion Films

Video Educatiu
És un dels mitjans didàctics que emprat de forma adequada serveix per a facilitar als mestres la transmissió de coneixements així com també als alumnes l'assimilació d'aquests.
Llavors definim vídeo educatiu com aquell que compleix un objectiu didàctic prèviament formulat.






      4.1  Selecció de videos per a l’us educatiu
-A qui va dirigit
-Quan s’utilitzara
-Que es pretén
-Com ho utilitzarem
-Predisposició d’alumnes i professor
-Context d’ensenayament aprenentatge
-Diferencies congnitives
-Facilitar la participació dels alumnes
-Característiques tècniques i semàntiques
-Versatilitat

-Cinema en l'Educació
https://www.repelisplus.com/

5. Avantatges i limitacions del video en l'ensenyança
Avantatges:
-Proces de ensenyament innovador
-Contingut es més complet
-Abasta els diferents estils d’aprenentatge
-Aprenentatge significatiu
-No necessita explicacio del docent pero si la seua presència
-Professor mediador
-Desenvolupa la imaginación, creativitat, actitud critica i la comprensió
-Introdueix varietat
-Treballa elements no verbals
-Proper per als alumnes
-Maneig facil
-Elaboració intencional
-Informació dificil d'aconseguir
-Es pot repetir
-Cost baix
-Es pot treballar en grups
-Satisfactoria experiencia estetica

Disavantatges
-L’us excessiu
-El docent pot perdre el interés
-Formacio especifica
-Pot no ser d'interés
-Pot crear passivitat
-No totes les escoles poden utilitzarlos
-Necessita la electricitat
-Limitacio de copyright
-Complexitat lingüística
-En ocasions no compleix amb l'objectius que es proposen






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada