En primer lloc, ha exposat un altre grup el tema 9 anomenat "La Competència Digital de L'alumnat d'Educació Infantil" i les idees més importants són:
Introducció a les tic
Apareix la nova societat del Segle XXI i en educació hi ha un
canvi al process d'aprenentatge basat en constructivisme + interaccionisme
Avantatges
- -Facilita el proceso de
comunicació
- -Relació i potenciació del diàleg
-Interactivitat
-Construcció d'instruments per a la millora de processos d'educació
-Accés obert a la informació
-Superació de barreres espacio-temporals
-Democratització de l'aprenentatge
-Interactivitat
-Construcció d'instruments per a la millora de processos d'educació
-Accés obert a la informació
-Superació de barreres espacio-temporals
-Democratització de l'aprenentatge
Inconvenients
Recursos econòmics:
-Accés i recursos necessaris per part de l'estudiant
-Necessitats d'una infraestructura asministrativa específica
-Cost de temps i diners per a l'adquisició d'equips
-Accés i recursos necessaris per part de l'estudiant
-Necessitats d'una infraestructura asministrativa específica
-Cost de temps i diners per a l'adquisició d'equips
Recusros didàctics:
-Personal tècnic de suport
-Falta de formació i experiència educativa
-Necessitat de dormació per a poder interaccionar en un entorn telemàtic
-Capacitat de treballar en grup col·laborativament
-Disseny dels materials que puguen conduïr a la creació d'una formació memorística
-Personal tècnic de suport
-Falta de formació i experiència educativa
-Necessitat de dormació per a poder interaccionar en un entorn telemàtic
-Capacitat de treballar en grup col·laborativament
-Disseny dels materials que puguen conduïr a la creació d'una formació memorística
Problemes web:
-Drets d'autor, seguretat i autentificació
-Consum de temps
-Ample de banda
-Distribució per la web
-Entorns estàtics
-Drets d'autor, seguretat i autentificació
-Consum de temps
-Ample de banda
-Distribució per la web
-Entorns estàtics
Nous tipus de
aprenentatge basat en les tics
Aprenentatge lineal->Aprenentatge interactiu
Aprenentatge instrucitu->Aprenentatge constructiu
Aprenentatge inductiu->Aprenentatge deductiu
Aprenentatge individual->Aprenentatge col·laboratiu
Aprenentatge lineal->Aprenentatge interactiu
Aprenentatge instrucitu->Aprenentatge constructiu
Aprenentatge inductiu->Aprenentatge deductiu
Aprenentatge individual->Aprenentatge col·laboratiu
Habilitats clau del Segle XXI
Societat del
Segle XXI: desenvolupamaent social i econòmic, sistemes educatius oferixen noves
habilitats i competències
HABILITATS I COMPETÈNCIES DELS SEGLE XXI
HABILITATS I COMPETÈNCIES DELS SEGLE XXI
Dimensions segons
la ocde: informació, comunicació, impacte ètic o social
Les 4 c’s:
pensament crític, colaboració, comunicació, creativitat e innovació
Diferents países
van plantear diferents solucions: tractas i propostes (noruega, irlanda, austria o
mexic) per a desenvolupar aquestes habilitats
Aprenentatge
permanent
"És la cerca de coneixement continu, voluntari i auto-motivat per raons personals o professionals. Per tant, no només millora la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal, sinó també la autosensibilitat, així com la competitivitat i la ocupabilitat" Comissió de les Comunitats Europees (COM) (2016)
"És la cerca de coneixement continu, voluntari i auto-motivat per raons personals o professionals. Per tant, no només millora la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal, sinó també la autosensibilitat, així com la competitivitat i la ocupabilitat" Comissió de les Comunitats Europees (COM) (2016)
Contextos establerts: educacio a casa, educacio de adultas, educacio continua, treball de coneixement, entorns personals
La competència digital en aquest aprenentatge
-És una competència clau de l'aprenentatge permanent
-Exigeix una bona comprensió i amplis coneixements sobre la funció, la naturalesa i les oportunitats de les tecnologies de la societat de la informació (TSI). Això implica tindre coneixement de les principals aplicacions informàtiques
-Cpacitats necessàries: buscar, obtenr, tractar informació, utilitzar-la de manera crítica i sistemàtica.
-Persones capaces d'utilitzar eines per: produir, presentar i comprendre la informació , tindre la habilitat necessària.
-La utilització de les TIC requereix: actitud crítica, i reflexiva; ús responsable dels medis interactius
-És una competència clau de l'aprenentatge permanent
-Exigeix una bona comprensió i amplis coneixements sobre la funció, la naturalesa i les oportunitats de les tecnologies de la societat de la informació (TSI). Això implica tindre coneixement de les principals aplicacions informàtiques
-Cpacitats necessàries: buscar, obtenr, tractar informació, utilitzar-la de manera crítica i sistemàtica.
-Persones capaces d'utilitzar eines per: produir, presentar i comprendre la informació , tindre la habilitat necessària.
-La utilització de les TIC requereix: actitud crítica, i reflexiva; ús responsable dels medis interactius
Generació net
En la nova
societat Segle XXI, estudiants amb creativitat i flexibilitat-> COMPETÈNCIA DIGITAL eix del procès educatiu
Habilitats que
es desenvolupen en educacio infantil
1. Inclusió interculturalitat,constructivisme o qualitat i innovació.
2.Competències digitals i alfabetització tecnològica.
3. Aspectes motivacionals que fomenten la participació activa.
4. Formació permanent.
5. Compromís en la cura de l'organització en base als valors i normes.
6. Valorar els entorns de treball col.laboratiu.
7. Adaptació metodològica.
1. Inclusió interculturalitat,constructivisme o qualitat i innovació.
2.Competències digitals i alfabetització tecnològica.
3. Aspectes motivacionals que fomenten la participació activa.
4. Formació permanent.
5. Compromís en la cura de l'organització en base als valors i normes.
6. Valorar els entorns de treball col.laboratiu.
7. Adaptació metodològica.
Es necessari
una Alfabetizació digital
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
Com indica Ferres (2007) és la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetització digital dels estudiants des de l'etapa d'infantil fins a la universitària, entenent-la com una educació en mitjans de comunicació que els permeta interpretar de manera analítica, crítica i reflexiva els continguts d'aquests.
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
Com indica Ferres (2007) és la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetització digital dels estudiants des de l'etapa d'infantil fins a la universitària, entenent-la com una educació en mitjans de comunicació que els permeta interpretar de manera analítica, crítica i reflexiva els continguts d'aquests.
DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACIÓ DIGITAL
- Socioestructural
-Eines
-Investigadora
-Crítica
-Plà de publicació
-Recursos
-Tecnologies incipients
La motivació produeix canvis en el aprenentatge i compatir recursosi fomenta la participació activa, l'aprenentatge, la creativitat i la iniciativa.
Internet i
eines 2.0
-Permeten treballar a distancia col.laborativament i cooperativament mitjançant correus electrònics
difondre els seus pensaments, interessos e idees aprenentatge basat en resoldre exercicis de manera visual.
Recursos
-Permeten treballar a distancia col.laborativament i cooperativament mitjançant correus electrònics
difondre els seus pensaments, interessos e idees aprenentatge basat en resoldre exercicis de manera visual.
Recursos
-matematics
-pixton
-relats
digitals
A més, el professor ens ha explicat com crear un vídeo digital a través d'una plantilla. Ens ha presentat un guió tècnic que hem de completar i que està format per: introducció, nus i desenllaç. En cada apartat hem de posar:
-Veu en off i la música
-Els imatges
-Els tipus de plànols i les transicions
-Durada
Per aquest projecte utilitzarem Movie Maker i la data de entrega és el 23 de Novembre
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada