dijous, 9 de novembre del 2017

Classe 17: Presentació Tema 8

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
Hui la classe ha consistit en exposar el tema 8 i treballar en la nostra Webquest.

En primer lloc, els nostres companyes han exposat el tema 8 anomenat "La imatge fixa en l'ensenyança: utilització educativa dels pòsters, fotonovel·les i murals multimèdia" i les idees més important són les següents:

Introducció
-La imatge està molt present en el nostre dia a dia i sempre estan en el procès d'ensenyança d'aprenentage. 
-És un bon recurs per al desenvolupament de l’activitat en les aules.
-Es pot utilitzar amb fins pedagògics.
Per això és molt important una alfabetizació visual.

Canvis en la educació gràcies a les TICS
La imatge fixa és una de les activitats més antigues, és un recurs de evolució constant, amb l'aparició de les tics ha donar moltes facilitats per a obtenir molts recursos gràfics.

Alfabetització visual
-És la capacitat d'entendre i usar imatges incloent les habilitats de pensar, aprendre i expresar-se en temes d'imatges (Hortin)
-1-”No cap dubtar de la existencia d’un llenguatge visual”
2-”Els subjectes estan capacitats, i de fet ho fan, per a pensar visualment”
3-”Els subjectes estan capacitats, i de fet ho fan, per a aprendre visualment”
4-”Els subjectes poden i deuen expresarse visualment”
J. Flory (1978)
-“Les imatges més adequades per a permitir l’alfabetització visual dels xiquets i xiquetes són aquelles que contenen:
·Familiaritat
·Usabilitat
·Impacte
·Interpretació múltiple”
Ben Goldstein (2013)

Avantatges:
-Ajuda a desenvolupar l'agudesa visual i la capacitat expresiva
-Promoure respostes diferents a la natural, dels gustos i de les preferències personals.
-Desenvolupar criteris per a valorar una manifestació exterior (una imatge).
-Logra una meta-visió.
-Desenvolupa una major intel·ligència visual

A través de la Alfabetització, els alumnes aprenen a construir significats a partir d’imatges visuals emprant les habilitats de: crítica, exploració i reflexió

Storytelling
És un terme molt novedós conegut com a narrativa digital, es una producció creada de forma digital de compartir-la o narrar-la, és internet com a medi de difusió a través de mòvils, tablets..

Avantatges
-Permet explora noves formes expressives de manera creativa
-Existeixen moltes aplicacions i webs senzilles i gratuites
-Ofereix molts médis expressius.
-Es pot treballar amb imatges, vídeos, gravacions de veu, música…
-Amplia les capacitats expressives del storytelling tradicional.

Murals, fotonovel·les i pòsters
Són recursos de la imatge fixa però cada un d'ells té una funció diferent i unes característiques pròpies.

-Murals digitals: pòsters que podem incloure textos, imatges, videos, enllaços i tota la informació es mostra de manera visual por lo que el xiquet pot comprendre millor tot el que explica el professor a través de les imatges.
Beneficis: introduir temes de interés, crear activitats col·laboratives
Elements: títol (resum de el que tracta el mural), área editable (imatges, videos, enllaços), fonts utilizables (webs, llibre , video de youtube), autoria de l'obra (persones que lo han fet).

-Fotonovel·les: són la unió d’imatges i textos relacionats amb cada una d’elles, ja siga a través de
peu de foto, bocadillos o cartells explicatius.
Beneficis: 
-Desenvolupar habilitats
-Comprendre e interpretar representacions de la realitat.
-Intercanviar opinions sobre el que transmet l’autor.
-Revisar i reforçar els conceptes estudiats.

-Utilitzar un tipus d'aprenentatge creatiu i participatiu.

Elements: la maqueta, les vinyetes i les bafarades


*Diferències entre pòster i mural: 
-El pòster només utilitza una imatge i en el mural hi han moltes
-El pòster gira en torn a un tema i en el mural poden aparèixer moltes temes.

Com disenyar, crear i presentar el mural, la fotonovel·la i el pòster
-Procès de disseny:
1 Planificació del treball: repartiment i calendari.
2 Búsqueda i síntesi de la informació.
3 Disseny i publicació

4 Avaluació

-Procès de creació:
Creació del guió:
-Seleccionem les idees que volem plasmar en l’esborrany.
- Realitzem un esquema.
- Redactem les idees centrals.
- Corecció de l’ortografía i la gramàtica.

Muntatge
3. Publicació: en un blog, en SlideShare o impres

Presentació o exposició

Paper de la fotografia
Les fotografies són el missatge principal que volem transmetre a l’hora de crear un pòster, mural o

fotonovel·la. Té:
-Plànols: general, americà, mitjà, mitjà curt, primer pla, pla detall, primeríssim pla.
-Angles: normal, picat, contrapicat, nadir,

Aplicacions per a crear pòsters
Linoit, padlet, posterazor, koowall, murally, automotivator
http://linoit.com/users/soniasamperfernandez13/canvases/%22LA%20CASTANYERA%22 
-Per a crear pòsters o murals digitals més elaborats: gloster/gloster edu

Com crear una fotonovel·la
1º Tema
2º Introducció, nuç i desenllaç
3º Definir els persontages, espais i vestuari
4º Guió literari
5º Guió tècnic
6º Redactar el guió literari i el guió tècnic, és a dir, unir-els
7º Títol atractiu
8º Corregir les errades
9º Iniciar amb la fotografia
10º  Formar la fotonovel·la
11º Autoevaluació
Programes per a crear la fotonovel·la: power point, comic life, chogger, openoofice impress...

Aplicació d aquestos recursos a l'aula
-Pòsters: a l'aula infantil podrien utlizar-els per a introduir unitats didàctiques o celebracions especials
-Fotonovel·les: recursos molts útils per a transmetre valors, contar histories...
-Murals: suport per a explicar unitats didàctiques, enenyar als pares que hem fet a classe...
-Digital storytelling: transmetre valors, normes i  treballar continguts

A més ens han mostrat un video anomenat "Cuentos infantiles: el pez arcoiris



Per últim, el professor ens ha deixat temps lliure per a terminar la nostra Webquest fins al diumenge que és la data màxima per a enviar-li  l'enllaç de la Webquest i la plantilla completada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada