dimarts, 28 de novembre del 2017

Classe 22: Presentació Tema 13

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
En primer lloc, tota la classe ha completat un questionari sobre El Uso de Internet y el Smartphone que ens ha demanat el professor.

Després els nostres companys han exposat el tema 13 anomenat "la incorporació als escenaris educatius de la pissara digital" i les seues idees principals són les següents:

Introducció
En 1800 va aparèixer la pissarra tradicional, primera eina de l'ensenyança revolucionaria
Durant els segles XIX i XX va ser símbol de l'aula tradicional.
Va ser un referent de les noves aules digitals del segle XXI i va suposar un gran canvi en els models de maximizar i en les oportunitats que aporta al àmbit educatiu aquest món digital.

Després va aparèixer la pissara digital interactiva (utilitzades per alumnes i professors

La pissarra digital vs pissarra digital 
Les diferències entre la pissarra digital (pd) i la pissarra digital interactiva (pdi) són:
La pissara digital:
-Està composta per ordinador , pissara blanca i un videoprojector
-interactuar amb el raatoli, el teclat
-Superfici blanca, una pantalla de projecció o una paret blanca.

La pissara digital interactiva:
-Està formada per ordinador, videoprojector i un pisarra blanca amb un control de punter
-Interactuar directament amb la pisarra
-Superficie: pissarra blanca amb el dispositiu dins d'aquesta.

Avantatges de las Pdi
-animar als docents a utilitzar les tic
-ampliar l'us del e-learninig: us de enseñnaza de aprenentatge a través de internet entre el professor i el alumnat
-facilita la elaboració de les presentacions
-peremet crear materials de aprenentatge
-permetre als alumnes intervenir i participar en l'aula
-interacció entre alumnes i professorats
-atenció dels alumnes
-desenvolupament de la cooperació i de la participació

Inconvenients de las Pdi
-elevat preu de la pdi i edel seu manteniment
-mes facil de ser danayada
-projeccio frontal
-en una possicio massa alta per als xiquets
-els alumnes i professor han de rebre una informació d'ús

Funcionamament de la pdi
Les Pdi estan compostes per 4 components: ordinador, videoprojector, software adecuat i la pantalla
A més hi ha 3 tipus de Pdis: membrana resistent, electromagnetica i ultrasons-infraroja

Membrana resistent
-superficie suau i felxible
-panell de dues capes separades
-podem utlitiar els dit,  retoladors
-detecta el moviment de l’objecte
-Exemple: Smart Board

Electromagnetica
-superficie dura
-requereixen retoladors especial
-Exemple: Promethean

Ultrasons-infraroja
-Al entrar en contacte amb ella, envia dos senyals pel sincronisme
-Dues receptors als costats de la Pdi reben aquestes senyals
-Exemple: eBeam i MI-MIO

Innovacions en el proces d’ensenyança d'aprenentatge amb la inclusió de la pisarra digital a l'aula
-Aprenentatge més actiu i participatiu
-Aprenentatge prolongat en el temps.
-Aprenentatge lúdic i visual.

Principis didactis de l’us de la pissara digital
-flexibilitat en la interacció
-participació
-aprenetatge col·laboratiu
-utilització de recursos variats

Acitivitats amb la pisarra digital
Amb la pissarra digital podem treballar:
-L'atenció i la memòria
-El pensament lògic-matemàtic
-La capacitat oculo-manual
-La lectoescriptura
-La grafomotricitat





Recursos (aplicacions i webs)
-Educalandia: treballa molts concpetes, lletres, puzzles
-La pizarrita: que objectes hi ha a casa, la familia, l’escola
-Algaida: matemátiques, grafomotricitat

La implicacio dels alumnes
-teoria de aprenentage
-constructivisme
-aprenentage actiu
-ensenyament per tota la classe

Motivació i assitència a clase
-motivacio: impuls que tenen els alumnes per aprendre
-Extrinseca e intrinseca

Ajudant al que ho necessiten
-aspectes positius: persones amb deficiencies visual, discapacitat auditiva, poca visió, algún tipus de discapacitat





El repas i la retenció
-alguns alumnes no retenen bé la informació
-les lliçcons son mes facils de recordar
-les activitas es poden imprimir o enviar per e-mail
-augment de la retenció

Formació del mestre
-L’ús eficaç de la tecnologia per professor es esencial per millorar l'aprenentatge dels alumnes

Millora en la preparacio del mestre graxies a les pissarres digital
-Són fàcils de utlitzar pel mestres i xiquets
-Actituds i comportaments positius en els alumnes que motiven als mestres a incorporar i desenvolupar recursos electrònics.
-Els mestres poden guardar anotacions per a la següent classe o curs.
-Oferint lliçons fresques i interactives



Noves formes d’avaluar a través de la pissarra digital
-Sistema de avaluació interactiva
-Permet als alumnes respondre a l'avaluació i altres preguntes plantejades en la pissarra digital.
-Els resultats es traduixen a un gràfic.

Perquè s'usa el sistema d'avaluació interactiva?
-Recolzar una gran varietat d'activitats en classe.
-Avaluar el nivell de coneixements dels alumnes
-Introduir un element de diversió pel disseny de jocs de competició.



Una vegada acabat la exposició, hem fet el Kahoot i hem realitzat una activitat amb la pisarra digital de classe a través de les aplicacions de Educalandia, la Pizarrita i algaida.

I per últim, el professor ha posat alguns videos digitals i el nostre és aquest:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada