Hui la classe ha consistit en exposar el tema 7 i treballar per parelles en la Webquest.
En primer lloc, els nostres companyes han exposat el tema 7 anomenat "La informàtica i els multimèdia: la seua utilització en educació infantil" i les idees més important són:
1. Introducció
Aquest tema es basa en introdui el medi tecnològic a les aules de infantil.
2. Disseny i producció de les Tic
-Disseny: etapa de anàlisis de
la situació, etapa de especificació, pla i temporalizació, etapa de
documentació, etapa de guionització.
-Producció: realització per
unitats dels seus diferents elements: video, imatges, textos, animacions…
-Postproducció: combinació de
aquestes elements.
-Avaluació: veure si amb el
producte final s'aconseguiexen els objectius.
3. Informàtica: ordinadors a l'aula
3. Informàtica: ordinadors a l'aula
La
incorporació de la informàtica a l'aula es por introducir com a fi o com a
medi
FI:
-Objecte d’estudi
-Comprensió de la importància de la informàtica
-Adquisició dels coneixements necesaris
-Capacitació digital
MEDI:
-Instrument didàctic
-Convertir l’ordinador en un instrument d’aprenentatge i d’ayuda
-Vehicle o ferramenta d’aprenentatge
FI:
-Objecte d’estudi
-Comprensió de la importància de la informàtica
-Adquisició dels coneixements necesaris
-Capacitació digital
MEDI:
-Instrument didàctic
-Convertir l’ordinador en un instrument d’aprenentatge i d’ayuda
-Vehicle o ferramenta d’aprenentatge
Etapes per les
que pasa el docent abans d utilitzar el ordinador com eina de aprenentatge:
entrada, adopció, adapatació, apropiació i invenció
Com utilitzem l'ordinador a l'aula?
S'ha de tenir en compte l'ús que da l'alumne o el professor a l'ordinador:
-El alumnes l'utilitzen com una eina de aprenentatge (aprén AMB
l’ordinador)
(apren DE l'ordinador)
-El professor gestiona, prepara les classes i Tasques administratives i d'ensenyament
*Racó de l'ordinador: lloc amb seguretat, individual-parelles-grups on es realitzen activitats amb l'ordinador (Web Psicoactiva).
4. Software Multimèdia
És un conjunt de multimèdia desarrollats per a crear continguts i millorar els materiales visual i d’audio
Per què s'utilitza?
Com el seu propi nom indica, el “software” multimèdia permet treballar amb diversos tipus de mitjans al mateix temps
Per a desenvolupar l'aprenentatge conductista i constructivista
5. Presentacions Multimèdia
Document que incorpora imatges, videos i que permeten expresar un contingut a una audiència específica.
Han de ser sencilles, flexibles i versatiles, sense accés de animacions, seguint un nucli temàtic, format de text adequat i colorides.
Característiques segon Guisaura i Morata Sebastián (1998):
-Integrar un todo coherente
-Donar informació al usuari en temps
-Permetre la interactivitat entre l'usuari i el programa
Amb un enfocament més educatiu les caracterítiques són:
-Fàcils d'usar i autoexplicativas
-Motivadoras
-Versàtiles: oberts, programables, integrables…
-Posibilitadoras de l'aprenentatge significatiu i transferible
- Fomentadoras de l'activitat constructivista de l'alumnat, mètodes heurístics.
Com se clasifiquen?
7. Mitjà informàtic
Per què s'utilitza?
Com el seu propi nom indica, el “software” multimèdia permet treballar amb diversos tipus de mitjans al mateix temps
Per a desenvolupar l'aprenentatge conductista i constructivista
5. Presentacions Multimèdia
Document que incorpora imatges, videos i que permeten expresar un contingut a una audiència específica.
Han de ser sencilles, flexibles i versatiles, sense accés de animacions, seguint un nucli temàtic, format de text adequat i colorides.
Característiques segon Guisaura i Morata Sebastián (1998):
-Integrar un todo coherente
-Donar informació al usuari en temps
-Permetre la interactivitat entre l'usuari i el programa
Amb un enfocament més educatiu les caracterítiques són:
-Fàcils d'usar i autoexplicativas
-Motivadoras
-Versàtiles: oberts, programables, integrables…
-Posibilitadoras de l'aprenentatge significatiu i transferible
- Fomentadoras de l'activitat constructivista de l'alumnat, mètodes heurístics.
Com se clasifiquen?
Tutorial,
bases de dades, constructors, eines i simuladors
Com crear-les?
Elements
necessaris :
-mitjans
tecnics o hardware(ordinador)
-programes informàtics o software (power point)
Com compartir-les?
Slideshare (sign up- join now- my slideplace..)
6. Innovacions i beneficis del multimèdia a l'educació
Qualitats del multimedia educatius: interactivitat,
ramificació, transparència, navegació, interconexió
Importància en el proces de ensenayament –aprenentatge:
-Millora l´aprenentatge
- Incrementa la retenció
- Augmenta la motivació
- Redueix el temps de l´aprenentatge
- Dóna consistència pedagògica
- Possibilita la avaluació amb equanimitat
- Possibilita les adaptacions
- Desenvolupa noves estratègies d´aprenentatge
- Facilita la percepció d´elements no verbals
- Permet documentar i reforçar les explicacions
-Millora l´aprenentatge
- Incrementa la retenció
- Augmenta la motivació
- Redueix el temps de l´aprenentatge
- Dóna consistència pedagògica
- Possibilita la avaluació amb equanimitat
- Possibilita les adaptacions
- Desenvolupa noves estratègies d´aprenentatge
- Facilita la percepció d´elements no verbals
- Permet documentar i reforçar les explicacions
7. Mitjà informàtic
Com utilitzar-ho?SOFTWARE Integració d'adaptació dels ordinadors
per a que els xiquets adquieran els aprenentatges
Metodología
Per a planificar les activitats hem de considerar el tipus de dinàmica de classe que podem plantejar, el
moment en què que- rems utilitzar-la, per a què vull incloure-la en les meues classes i què pretenc que faça l'alumne amb el seu ÚS.
Per a planificar les activitats hem de considerar el tipus de dinàmica de classe que podem plantejar, el
moment en què que- rems utilitzar-la, per a què vull incloure-la en les meues classes i què pretenc que faça l'alumne amb el seu ÚS.
Requisits formatius necessaris per al docent
1.FAMILIARITZAT AMB EL SOFTWARE
2.PROGRAMES PROBATS Y REVISATS
3.INFORMAT NOVETAT SECTOR INFORMÀTIC
4. REVISAR NOUS PROGRAMES INFORMÀTIC
1.FAMILIARITZAT AMB EL SOFTWARE
2.PROGRAMES PROBATS Y REVISATS
3.INFORMAT NOVETAT SECTOR INFORMÀTIC
4. REVISAR NOUS PROGRAMES INFORMÀTIC
8. Utilització del software
Criteris per a la seleccio de material infromatic
1.
Aspectes previs
2.
Adecuació tècnica
3.
Adecuació didáctica
4.
Avaluació global
Característiques
del continguts
-Segon va avançant la edat dels xiquets->avancen la complexitat de la resolució de tasques
-Si presenten o no la teoria juntament amb la pràctica
-Ativitats relacionades amb pintura, música, puzzles, cerca d'elements en la pantalla, reconeixement de formes, col·locació…
-Permetre la selecció de diferents nivells de dificultat o de coneixement.
-Control del nivell de dificultat-> el docent
-Segon va avançant la edat dels xiquets->avancen la complexitat de la resolució de tasques
-Si presenten o no la teoria juntament amb la pràctica
-Ativitats relacionades amb pintura, música, puzzles, cerca d'elements en la pantalla, reconeixement de formes, col·locació…
-Permetre la selecció de diferents nivells de dificultat o de coneixement.
-Control del nivell de dificultat-> el docent
Al final de la classe, hem estant treballant i completant la nostra Webquest per parelles.
ENLLAÇOS D'INTERÉS:
-Com editar la Webquest:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada