dimarts, 7 de novembre del 2017

Classe 16: Presentació Tema 7

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÉS?
Hui la classe ha consistit en exposar el tema 7 i treballar per parelles en la Webquest.

En primer lloc, els nostres companyes han exposat el tema 7 anomenat "La informàtica i els multimèdia: la seua utilització en educació infantil" i les idees més important són:

1. Introducció
Aquest tema es basa en introdui el medi tecnològic a les aules de infantil.

2. Disseny i producció de les Tic
-Disseny: etapa de anàlisis de la situació, etapa de especificació, pla i temporalizació, etapa de documentació, etapa de guionització.
-Producció: realització per unitats dels seus diferents elements: video, imatges, textos, animacions…
-Postproducció: combinació de aquestes elements.

-Avaluació: veure si amb el producte final s'aconseguiexen els objectius.

3. Informàtica: ordinadors a l'aula
La incorporació de la informàtica a l'aula es por introducir com a fi o com a medi

FI:
-Objecte d’estudi
-Comprensió de la importància de la informàtica
-Adquisició dels coneixements necesaris
-Capacitació digital

MEDI:
-Instrument didàctic
-Convertir l’ordinador en un instrument d’aprenentatge i d’ayuda
-Vehicle o ferramenta d’aprenentatge


Etapes per les que pasa el docent abans d utilitzar el ordinador com eina de aprenentatge: 
entrada, adopció, adapatació, apropiació i invenció

Com utilitzem l'ordinador a l'aula?
S'ha de tenir en compte l'ús que da l'alumne o el professor a l'ordinador:
-El alumnes l'utilitzen com una eina de aprenentatge (aprén AMB l’ordinador)
(apren DE l'ordinador)
-El professor gestiona, prepara les classes i Tasques administratives i d'ensenyament

*Racó de l'ordinador: lloc amb seguretat, individual-parelles-grups on es realitzen activitats amb l'ordinador (Web Psicoactiva).

4. Software Multimèdia
És un conjunt de multimèdia desarrollats per a crear continguts i millorar els materiales visual i d’audio
Per què s'utilitza?
Com el seu propi nom indica, el “software” multimèdia permet treballar amb diversos tipus de mitjans al mateix temps


Per a desenvolupar l'aprenentatge conductista i constructivista

5. Presentacions Multimèdia
Document que incorpora imatges, videos i que permeten expresar un contingut a una audiència específica.
Han de ser sencilles, flexibles i versatiles, sense accés de animacions, seguint un nucli temàtic, format de text adequat i colorides.

Característiques segon Guisaura i Morata Sebastián (1998):
-Integrar un todo coherente
-Donar informació al usuari en temps
-Permetre la interactivitat entre l'usuari i el programa

Amb un enfocament més educatiu les caracterítiques són:
-Fàcils d'usar i autoexplicativas
-Motivadoras
-Versàtiles: oberts, programables, integrables…
-Posibilitadoras de l'aprenentatge significatiu i transferible
- Fomentadoras de l'activitat constructivista de l'alumnat, mètodes heurístics.

Com se clasifiquen?
Tutorial, bases de dades, constructors, eines i simuladors

Com crear-les?
Elements necessaris :
-mitjans tecnics o hardware(ordinador)
-programes informàtics o software (power point)

Com compartir-les?
Slideshare (sign up- join now- my slideplace..)

6. Innovacions i beneficis del multimèdia a l'educació
Qualitats del multimedia educatius: interactivitat, ramificació, transparència, navegació, interconexió
Importància en el proces de ensenayament –aprenentatge:
-Millora l´aprenentatge
- Incrementa la retenció
- Augmenta la motivació
- Redueix el temps de l´aprenentatge
- Dóna consistència pedagògica
- Possibilita la avaluació amb equanimitat
- Possibilita les adaptacions
- Desenvolupa noves estratègies d´aprenentatge
- Facilita la percepció d´elements no verbals
- Permet documentar i reforçar les explicacions

7. Mitjà informàtic
Com utilitzar-ho?SOFTWARE Integració d'adaptació dels ordinadors per a que els xiquets adquieran els aprenentatges

Metodología
Per a planificar les activitats hem de considerar el tipus de dinàmica de classe que podem plantejar, el
moment en què que- rems utilitzar-la, per a què vull incloure-la en les meues classes i què pretenc que faça l'alumne amb el seu ÚS.


Requisits formatius necessaris per al docent
1.FAMILIARITZAT AMB EL SOFTWARE
2.PROGRAMES PROBATS Y REVISATS
3.INFORMAT NOVETAT SECTOR INFORMÀTIC

4. REVISAR NOUS PROGRAMES INFORMÀTIC

8. Utilització del software
Criteris per a la seleccio de material infromatic
1.      Aspectes previs
2.      Adecuació tècnica
3.      Adecuació didáctica
4.      Avaluació global


Característiques del continguts
-Segon va avançant la edat dels xiquets->avancen la complexitat de la resolució de tasques
-Si presenten o no la teoria juntament amb la pràctica
-Ativitats relacionades amb pintura, música, puzzles, cerca d'elements en la pantalla, reconeixement de formes, col·locació…
-Permetre la selecció de diferents nivells de dificultat o de coneixement.
-Control del nivell de dificultat-> el docent


Al final de la classe, hem estant treballant i completant la nostra Webquest per parelles.

ENLLAÇOS D'INTERÉS:
-Com editar la Webquest: 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada