dijous, 26 d’octubre del 2017

Classe 13: Presentació Tema 5

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
En primer lloc, els nostres companys han fet la presentació del tema 5 anomenat "Les famílies i les xarxes social", és a dir, un tema relacionat amb les xarxes socials, l'ús que fem d'elles i tot allò relacionat amb la familia. Ara us vaig a explicar en què ha consistit la presentació:

Introducció
Les pantalles audiovisuals com per exemple la televisió o el mòvils, son objectes que utilitzem en la nostra vida diaria però no podem dir si son bons o no perquè té els seues avantatges i disavantatges.

Xarxes social i les tics
Com a definició de xarxes socials podem dir que és un servici que permet:
-Crear un perfil públic o semipúblic dins d'un sistema delimitat.
-Fer una llista d'altres usuaris amb els que comparten una conexió.
-Veure i recórrer la seua llista de les conexions de les realizades per altres dins del sistema.

Classificació
-Segons la seua funcionalitat hi han diferents tipus de xarxes:
1. Xarxes socials dels continguts ( emmagatzematge d'informació) com per exemple Youtube
2. Xarxes socials de comunicació inmediata (enviar missatges i compartir infroamció) com per exemple Whatssap.
3. Xarxes socials d’exposició (té les anteriors característiques) com per exemple Facebook.

-Segons l'àmbit podem trobar xarxes personals, laboral o de contacte (cites)
-També podem diferenciar entre xarxes horizontals (sense temàtica definida) com per exemple facebook o verticals (amb temàtica definida).

Xarxes en l’ambit educatiu
Algunes de les xarxes que podem utilitzar en l'aula son:
-Facebook (debat) 
-Twiter (endevinalles)
-Google Plus (donar una classe virtual)
-Instagram (treballar la comunicació visual i la creativitat)
-Delicious (crear webs)
-Pinterest (compondre un tauler col·laboratiu)
-Flickr (documentar una activitat)
-Youtube (presentar un treball)

Xarxes socials educatiuves:
-The Capsuled: compartir continguts entre els docents, escoles i families.
     -Brainly: intercanvi de coneixements i idees i per a l'ajuda mutua: alumnat de tots nivells, professors i pares.
     -Docsity: consultar videos, apunts, notícies, videos didàctics...
     -Edmodo: xarxa social on participen docents, families, alumnes per a compartir informació, crear debats...
     -Eduredes: lloc de intercanvi d'experiències.
     -Eduskopia: espai per a la reflexió i el debat.
     -Comunidad Todoele: espai de colaboració i debat (diàleg).
     -Otra Educación: escola virtual segura.
     -RedAlumnos: plataforma de formació que posa en contacte docents i alumnat.
     -Schoology: debats, taulers d’anuncis, questionaris d'avaluació.

Avantatges 
-Mantindre contacte amb els famliars de lluny, establir relació amb la familia
-Permet als pares conèixer les amistats dels seus fills
-Es potencia la confiança
-Permet compartir fotos estés on estés

Inconvenients
- Limitacions en les publicacions per part dels xiquests
-Dismiueix les conversacions familiars
-Crea distracció
-Hi ha necessitat de compartir tot el que fas (ADICCIÓ)

Recomanacions
-Establir regles en la família sobre l’ús de les xarxes socials (horari)
-Es bo assegurar-se que els membres de la seua família sapiguen que és adequat per al xiquet

Senyals d'alarma
-Privar-se del somni
-Descuidar altres activitats
-Pensar en xarxes constantement
-Perdre la noció del temps
-Aillar-se socialment (dinar familiar)
-Baix rendiment escolar

 A més ens han contat dues experiències reals:
CAS REAL POSITIU:
-La primera història tracta de Glenn Buratti que és un xiquet amb autisme i epilèpsia. La mare va convidar a molts xiquets a la festa d'aniversari i no va asistir ningú, aleshores va agafar Facebook i ho va publicar. Després e publicar el missatge per Internet, uns 15 xiquets de la zona amb els seus pares i el cos de bombers i de la policia van acudir a la cada de Glenn. Li van donar regals i el van pujar al camió i en la moto.
*En aquesta història la xarxa social ha influit positivament.

CAS REAL NEGATIU:
-La segona història tracta de Gustavo Entrala, que és una persona apasionada a les xarxes socials, estava enganxat a aquestes, és a dir, tot el temps havia de mirar el mòbil per va sortir de l'adicció i ara sent una pau mental increïble.. Ell no es podia concentrar, estava tot el temps atent al WhatsApp i ara es concentra millor.
*En aquesta història les xarxes socials han jugat una mala passada.

Després ens han posat un video anomenat "Enséñale este video a tus hijos, es por tu seguridad", per a donar-nos compte de que les xarxes socials moltes vegades són un risc i no hi ha que acceptar la sol·licitud de qualsevol ja que una altra persona pot estar donant la imatge d'una altra.



Interacció familia-escola amb les tics
Els principals ambients del xiquet són l'escola i la familia i entre ambdós ha d'haver una relació comunicativa. Aquesta relació es produeix a través del mitjà de comunicació com són les xarxes socials com per exemple: 
-Webs i blogs: en ells, els centres posen la metodología, la informació del centre i les activitats que realitzen els xiquets (Unidireccional)
 -Plataformes i els correus: permeten intercanvis d'opinió entre familiars i docents (Bidireccional).
 -Facebook: permet informar dels events de l'escola, publicar continguts o pujar fotos, tenint en compte el drets dels xiquets (pixelar les cares).
*Exemple: El Col·legi Villa del Navalcarnero:
 http://www.villadenavalcarnero.com/

Limitacions 
-Hi ha famílies que no poden accedir a les xarxes socials per les barres econòmiques i no totes les families tenen internet.
-Hi ha falta de formació per part de les familiés perquè no tenen competencia digital i no saben moure-se en aquest àmbit.
-Localització: hi ha zones rurals on no s'utlitza l'internet

Després de la presentació, el professor ens ha explicat que la setmana que bé començaran les exposicions de les temes 6 i 7, i que iniciarem una pràctica relacionada amb la Webquest, és a dir, tindrem presentació Tema 6+webquest un dia i presentació Tema 7+webquest l'altre.

Per últim hem continuat amb les presentacions de les murals digitals.

REFLEXIÓ PERSONAL
Hui hem après moltíssim sobre les xarxes socials i com he de manejar-les que per una part son bones però per l'altra te disavantges. En la meua opinió crec, que és molt important com a futurs docents escogir adequadament les xarxes sociasl i la informació, traient el major profit d'aquestes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada