dimarts, 24 d’octubre del 2017

Classe 12: Presentació Tema 4 + Exposició Mural

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?

En primer lloc, el professor ha explicat que el dia que fem la nostra exposició, eixe dia hem de posar  el nostre treball (pdf, prezi...) com a entrada de blog i els altres que estan d'espectadors han de posar el que hi hajan après de la presentació.

També, ha aclarat que la prova escrita de desembre es basarà principalment en els aspectes més importants explicats en les expsocions però també hem de llegi el manual i que el links del videos que posem en la presentació no es posen com a referències sino en l'apartat de "per a saber més".

A continuació, un altre grup ha presentat el tema 4 anomenat "Internet Aplicat a l'Educació i he après el següent:
-Primer de tot, han parlat de les diferències entre la web 2.0 i la web 3.0:
Les eines 2.0 per a treballar en el aula on el mestre és protagonista i està formada per blogs, wikis, webquest, postcast i vodcats i slideshare, scribd i mapes conceptuals.
La web 3.0 ha suposat una tranformacio de la web que facilita el treball tant als mestres com als xiquets.

Avantatges de la webquest, blogs, wiki: 
-Els alumnes i els professors són creadors i difusors de la informació.
-Són bons medis per a crear continguts especialitzats
-Permeten publicar de manera senzilla continguts
-Ofereixen oves possibilitats tant dins com fora de l'aula
-Podem usar-los per a treballar projectes en l'aula
-Fomenten l'expressió i comprensió escrites i les habilitats involucrades en els processos de la informació.
-Desenvolupen activitats col·laboratives d'ensenyança-aprenentatge entre les institucions i persones mitjançant Internet.
-Fomenta el paper del mestre com orientador
-Potencien les habilitats comunicatives i la dimensió social d’Internet

Disavantatges: 
-Posible ús del recursos tecnològics de forma incorrecta
-Requereix una adequeada preparació tècnica en l’ús de la web
-Han d’estar be dissenyades per a complir la seua funció didàctica i que no es convertisca en un muntó de preguntes.
-Els materiales educatius poden desviar-se dels objectius de classe.
-Aquests instruments per si soles no promoven el aprententatge
significatiu.

Webquest
-Va aparéixer en 1995 i significa "Investigació Guiada"
-És un tipus de activitat guiada que ha de fer l'alumne basant-se en recursos d’Internet
-Es centra en la utilització del ús d'eixa informació més que en la seua recerca
-El mestre té el papel de mediador i per tant es considera un treball constructivista amb una metodologia basada en la investigació i el treball col·laboratiu, aprofitant Internet com a una font
d'informació

Característiques
1. És una estratègia didàctica per a integrar en el currículum els recursos que ofereix Internet.
2. És necessari intercanviar informació per a millorar el treball.
3. La qualitat del treball final depén del treball cooperatiu i de la col·laboració
4    4. La tasca es una part molt important d'una Webquest perquè marca tot el procés de treball.

Parts d'una Webquest
1   -Pasos: introducció, tasca, procés, avaluació, conclusió i un apartat d'orientació al professorat
Un exemple d'això: "Tita la gotita": http://bit.ly/2z3EwME

Altres tipus de webquest
-Miniquest (http://bit.ly/2BHqRcr)
-Blogquest (http://blogquestuno.blogspot.com.es/)
-Tubequest ()
-Earthquest (viatges virtuals: google earth) (http://bit.ly/2Alou0C)
geoquest mapquest (geocaliztació d'internet) (http://bit.ly/2nnPRCp)

Cóm podem crear, dissenyar i publicar Webquests?
-Els professors poden utilitzar eines o aplicacions que es troben a Internet i faciliten la tasca de crear una Webquest com per exemple el programa edutic per a crear, dissenyar i publicar webquests.
Edutic: http://www.edutic.ua.es/

Per què la Webquest com a proposta de treball?
-Planteja tasques que es troben a la xarxa i al mateix temps, els alumnes saben on trobar les solucions fomentant, així, les competències informàtiques dels alumnes
-Propicia que els alumnes aprenguen a analitzar, sintetizar i comparar tota la informació que obtenida a Internet
-La webquest sol plantejar un treball en grup en el que a cada component se li asigna una tasca diferents. Per tant, es treballa individualment i propicia un aprenentatge col·laboratiu

La Caça del Tresor
La caça del tresor és un tipus d’activitat amb una estructura molt be definida, en la que l’alumne utilitza Internet per a buscar i contestar a les preguntes plantejades. A més, es proporciona una llista de direccions webs on l’alumnat ha de buscar informació per a resoldre les preguntes. Té la següent estructura: introducció, preguntes, recursos, la gran pregunta. Els xiquets han de respondre a una pregunta amb en els seues coneixemnets previs.

ELS BLOGS
-Els blogs: és un format de publicació en línia amb un espai personal d'escriptura amb recursos informatius i interactius en el que una persona o un grup de persones introdueixen notícies,
opinions, articles o reflexions. Normalment, són continguts que l'autor o els autors del blog consideren interessants i estan enllaçats a altres pàgines webs.

Característiques
-Té un punt de vista subjecitu
-Els continguts son variats
-No hi ha que ser expert per a fer un, i és gratuit (pots fer-te suscriptor sense pagar)
-Les publicacions s'ordenen de forma cronológica
-Són interactius 
-Es poden adjuntar enllaços
-Tenen un paper molt important en la nostra societat

Estructura
1) Entrades, articles o post (desde les més actuals fins a les més antigues): titol, data de publicació, nom de l'autor, apartat per a comentaris), pàgines.
2) Categories o etiquetes (columna de la dreta: entrades relaciones amb aquestes paraules).
3) Informació de l'autor o autors.
4) Gadgets i widgets: aporten informació visual al lector, per exemple comentaris, entrevistes més populars..
5) Cerca de continguts, visites, seguidors, estadístiques...

Un exemple d'estrucutura la podem veure en aquest blog sobre l'educació i les tics: Tiching.com (http://blog.tiching.com/)

-Hi han blog realitzat per moltes persones o per una

L’us educatiu
-Eina de gestió
-Xarxa d'aprenentatge
-Lloc destinat a la reflexio de l'alumnat

Diferents programes per a fer un blog: blogger, tumblr, wordpress

Exemples reals de blogs:
http://www.enlanubetic.com.es/
http://espemoreno.blogspot.com.es/ p/blog-page_15.html
http://mimusicaenelcole.blogspot.co m.es/p/prueba2.html
http://elblogdelprofesordelengua.blo gspot.com.es/

LES WIKIS
-Les wikis és un tipus de web que treballa de forma colaborativa i es pot editar fàcilment. També existeix la bliki que és un blog obert que es pot modificar per altra persona que no siga el autor. La primera wiki es va crear en 1995.

Característiques
1. Qualsevol persona pot modificar la informació.
2. Es pot recuperar el text escrit
3. Té la opció de "canvis recients"

Aquesta proposta permet accedir a una gran quantitat de informació, encara que a vegades hi hajan errades. Hem de tindre en compte la informació que apareix en elles. La "Eduwiki" és el sistema wiki utilitzat en educació

Metodología
-Compartir els documents de treball i acceptar els canvis.
-Incentivar la participació dels companys de grup i aportar millores al treball
-Favoreix la comunicació entre els alumnes, professors, families i altres centres educatius
-Es realitza tasques adaptades al nivell educatiu dels alumnes

Disseny, creació i publicació
Tenim 2 opcions:
-Treballar amb wikis ja existents
http://wiki.gleducar.org.ar/
http://recursostic.educacion.es/multidisciplinar/wikididactica/index. php

-Crear, utilitzant un servidor com
http://www.tikiwiki.org
http://www.mailxmail.com/

Exemples de Wikis
Hi han Wikis creats pels professor i per alumnes
-Creats per professors:
Edumates: http://edumates.wikispaces.com/

-Creats per alumnes:
Internet y web 2.0: http://cv4t3-2.wikispaces.com/
Wikiazimut: http://wikiazimut.wikispaces.com/TRABAJOS+DEL+ALUMNADO

Durant l'exposició, hem anat veient diferentes pàgines i blogs  i un video com per exemple:
l' evolucio de les webs.


Per últim, hem exposat la nostra presentació del mural digital (la resta l'exposarà el següent dia)

Així us deixe el meu mural, espere que us agrade:
http://linoit.com/users/soniasamperfernandez13/canvases/%22LA%20CASTANYERA%22

                                                           LA CASTANYERA


                                                         

El dijous es farà una altra presentació (Tema 5) i si dóna temps un conte digital com altra pràctica i a la setmana que bé, farem una webquest. En aquesta sessió, primer el mestre ens explicarà la iena per a fer el nostre webquest i desprès supose que haurem de crear un.


ENLLAÇOS D'INTERÈS:
Internet aplicat a l'educació: WEBQUEST, BLOG I WIKI:
http://bit.ly/2yGSEuC


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada