dijous, 19 d’octubre del 2017

Classe 11: Presentació sobre Tema 3

QUÈ HEM FET I QUÉ HEM APRÈS?
La classe de hui ha estat estructarada de la següent manera: primer un grup exposat el tema 3 anomenat Les Tecnologies de la Informació (comunicació i inclusió eduativa), després tota la classe hem un kahoot (*per cert he acertat totes les preguntes quedant en la cinquena posició de 53 persones) i per últim hem fet algunes exposicions sobre els nostres murals digitals. El pròxim dia es faran la resta de exposicions.
A més, el professor ha explicat la activitat opcional que consiste en disenyar una activitat de la realitat aumentada (per mitjà d'un dispositivo identifiques un cdigo ur en 3d`que te oferix un contingut i aquest el pots treballar en el aula) a través de 3 aplicacions (una persona per cada aplicació) i aquestes 3 persones voluntàries ho presentaran davant de la classe com si foren mestres i nosaltres els alumnes.

Pel que fa a l'exposició dels nostres companys, hem après:
-L'us i beneficis de les tecnologies de la informació i la comunicació (TICS), és a dir, com poden oferir als alumnes amb discapacitats de aprenentatge informació en una educació inclusiva
-Els 3 escenaris de les Tic i l'educació inclusiva: tecnòcrata, reformista i holístic
-Algunes de les funcions com per exemple: l'alfabetizació, l'ús personal, la gestió de centre, l'ús didàctic, la comunicació de les families....
-Les Avantatges: feddback, millora l'autoconcepte i el rendiment, augmenten l'entusiasme...
-Les adapatacions de hardware i software
-L'ús de les tecnologies a través de la integració
-L'accés a l'ordinador (equip de maquinari i programes)
*Porras i Salazar defén que para les persones amb discapacitat puguen tindre accés a l'ordinador, aquestos han de estar configurats.
-L'accés a les xarxes (tots els alumnes poden utilitzar els recursos que oferixen el xarxes)
*Archa defén que tots els usuaris poden explorar da igual la seua forma de accés
*Brewer defén que les xarxes han de funcionar be per a tots el usuaris amb qualsevol tipus de capacitat
-Xarxa accesible
-Tipus de barreres: accés a les tics com per exemple a internet (lletres, colors) o a l'ordinador; de accés per a persones amb problemes auditius, cognitius, motors...
-Tecnologia de suport (dispositius de entrada i de eixida de informació).
-Software que facilita l' accès a l'ordinador (programes de redefinició, pantalla tàctil,teclats virtuals).
-El professor en la selecció de la informació: selecció de la tecnologia, és a dir, qual és la més adecuada per a les necessitats de cada alumne.
-Els docents; els grups de característiques (operatives i de l'usuari).
-Àrees: personal (perfil de la alumne), contextual (context), curricular (objectius), tecnològica (tecnologies).
-Tecnologia assistida: disminuir les dificultats del alumnes amb necessitats educatives especials i formació del professorat i els pares

Durant l'exposició hem anat veient diferentes videos com per exmple: Facebook per a no vidents i Los Colores de las Flores. Així baix us deixe els videos:




Després de l'exposició, alguns companys, no tots (la resta l'exposarà el següent dia), han anat exposat el seu mural digital formats per:
-Nom del Projecte
-Objectius
-Activitats
-A qui va dirigit: pares, xiquets...
-Àrees del currículo
-Criteris d'avaluació


REFLEXIÓ PERSONAL: esta classe ha sigut molt important, ja que els nostres companys han fet una exposició acerca de les TICS, que en la meua opinió, és un recurs molt útil en els aules infantils i hem après, a més, com utilitzar-les com a futurs docents.

ENLLAÇOS D'INTERÈS:
http://bit.ly/2yMllG6


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada