dijous, 21 de desembre del 2017

Classe 28: L'escola a l'any 2030

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
Hui en classe, el primer que hem fet ha sigut omplir un questionari. Després hem llegit un article anomenat "L'escola a l'any 30" i un debat sobre aquest tema.
En primer lloc, faré una reflexió sobre l'article i a continuació us deixe l'enllaç i dos reflexions finals:

REFLEXIÓ DEL ARTICLE:
En la meua opinió, estic completament d'acord que les classe magistrals desaparegan, perquè poden ser molt aburrides però que no desaparega la figura del mestre perquè és molt important per a els xiquets, és a dir, com indica Sanz, els xiquets prepararan individualment en la seua casa les classes i després ho exposaran a l'aula, sent el mestre només un acompanyant. Aquest sistema permetrà que cada alumne treballe amb el seu ritme d'aprenentatge.
Però, el problema apareix quan molts xiquets actualment tenen classes i activitats extraescolars. Per això aquesta metodologia no funcionaria, crec. A més, el xiquet pot tindre dubtes i no podria preguntar-li al mestre la informació que no entenc, per tant faltarien més professors apart de que són molts xicotets aquests alumnes d'infantil per a tindre la capacitat de elaborar tot el que el mestre ensenyaria ja que és el xiquet el que aprèn d'una manera constructivista. Jo crec que ha de exisitr la figura del mestre, perquè és un model per als xiquets i que guie, oriente i ajude al alumne a aconseguir un aprenentatge significatiu.
Pel que fa a Internet, que serà la principal font del saber, estic d'acord. Hui dia tots estem enganxats a les tecnologies i a Internet, incòs el més petits de 4 anys ja tenen la seu pròpia tablet o mòbil.
Per això ,incloure les Tics, les tablets com a forma d'aprenentatge, em pareix molt bé i  interessant, ja que en un futur serà la metodologia que es posarà en marxa. Tot allò, conlleva a que es modifique l'espai (espai còmode amb cadires i taules fàcils de moure, amb endolls, facilitant al professor a que puga accedir a tots els alumnes i aquestos podan interactuar d'una manera activa, perquè per exemple a les aules d'informàtica, és imposible moure d'una manera ràpida i accesible.

Altre obstacle que podem observar amb aquesta metodologia és que no totes les famílies poden permitir-se comprar tablets per als seus fills.


REFLEXIÓ DE L'ASSIGNATURA:
En quant a la valoració de l'assignatura i l'aprenentatge que he experimentat sobre aquesta, he de dir que he après moltíssim, perquè les classes han sigut molt pràctiques (tots hem exposat algun tema del temari) per tant no han sigut classes aburrides, però la que més m'he va agradar va ser les classes de Realitat Augmentada, més concretament la classe dirigida per Leire.

Per altra banda, he de dir alguns inconvenients o coses que milloraria de l'assignatura com per exemple, fer una entrada al blog totes les dies de classe (això ens quita temps i no aprenguem res), és a dir, crec que s'hauria de canviar coses i posar més classes on aprengues més amb l'experiència com per exemple amb la realitat augmentada. També és important destacar que el professor ens ha donat molts recursos i eines per a treballar amb els xiquets el dia de demà a l'aula d'Educació Infantil.


Resultado de imagen de bon ndala

ENLLAÇOS D'INTERÉS:
Us deixe l'enllaç de l'article: http://www.elmundo.es/espana/2014/10/21/54455b9f22601d22738b458e.html



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada