dimarts, 12 de desembre del 2017

Classe 26: Blippar i Augment

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
Hui les nostres companyes Fátima i Alba ens han explicat altra aplicació anomenada "Blippar" relacionada amb la realitat augmentada ()

Què és la Realitat Augmentada?
"El término que se usa para definir una visió directa o indirecta de un entorno físico del mundo real, cuyos elementos se combinan con elementos virtuales para la creación de una realidad mixta a tiempo real". Woodrow Barfiels i Thomas Caudell (2001)

Diferència entre la realitat virtual i la realitat augmentada
La principal diferència és LA FONT D'NFORMACIÓ.
-La Realitat Virtual parteix d'informació virtual i no hi ha res real.
-La Realitat Augmentada, parteix de la realitat experiemental i d'elements addicionals a través d'una app per tal d'enriquirir la realitat ja existent.

Principis didàctics per a treballar amb la RAç
-El punt de partida ha de ser pedagògic.
-Ha d'haver-hi una planificació docent prèvia.
-Considerar que és una ferramenta amb sentit i que aporta avantatges educatius.
-Ha d'haver-hi un dispositiu mòbil.
-Tindre en compte la connectivitat.
-És una ferramenta de suport a altres mètodes d'ensenyança-aprenentatge.
-Ha d'haver-hi un seguiment continu.
-Hem d'oferir activitats contextualitzades.
-Fomentar la curiositat, iniciativa i autonomia.
-Considerar l'aspecte de mobilitat.
-Comunicació i interacció.
-És bàsic apostar per la senzillesa, dissenyant activitats simples i que faciliten l'aprenentatge.

Dificultats per a incorporar la RA a la formació
-La formació que pot disposar el professorat.
-La pròpia novetat de la tecnologia.
-L'evolució constant i ràpida que està adquirint la seua tecnologia i programari de programació.
-La dissociació cognitiva que produïx l'interaccionar en un context que mescla la realitat i el virtual.
-La falta de materials educatius.
-La falta d'investigacions sobre la seua utilització i disseny de materials educatius.

Elements necessaris per a treballar la RA:
-Càmera: per captar la imatge real
-Processadors: Element del hardware que combina la imatge amb la informació
-Software: Programa específic que gestiona el procés.
-Pantalla: On es mostra el contingut.
-Connexió a Internet: enviar la informació del món real al servidor
-Activador: Código QR, una imatge o objecte, o la senyal GPS del dispositiu
-Marcador: Element de referència on s’afegeix el model tridimensional virtual.

A més ens ha ensenyat com crear el nostre propi Blippar. Una vegada registrat, ens apareixirà "Create Project", posem un nom al nostre projecte Blippar, insertem una fotografia per exemple del nostre cantant favorit, posem el nombre d'aquest dalt i punxem a Next i ens apareixirà aquesta pantalla:



Una vegada estiguem dins, punxem en l'apartat "Widgets" i ens apareixirà molts elements que podem incloure en la fotografia com per exemple el Widget de Youtube. Després insertem l'enllaç d'una canció de Youtube del nostre cantant i li donem a "Publish". L'aplicació ens donarà un codi i aquest l'hem de posar en la aplicació del mòvil i ens eixirà la cançó o el video que hem posat si enfoquem la imatge que hem introduit abans.

Després amb la mateixa aplicació hem fet altra activitat que consistia en que les companyes ens donaven una imatge del monstre de les emocions i havíen de posar el codi de darrere i enfocar a la imatge. Si per exemple teníen al monstre de l'alegria o la tristessa ens apareixia xiquets alegres/ tristes, videos i un joc de triar quin d'aquests xiquets estaven alegres/tristes.











En la segona part de la classe la nostra companya Penélope ens ha explicat l'aplicació "Augment":

Què és la Realitat Augmentada?
La realitat augmentada és una tecnologia que combina elements del món real amb la informació disponible en el món digital. Generalment es representa en imatges i animacions. Aquestes dades virtuals interactuen amb la imatge d’un objecte real capturat per la càmera d’un dispositiu electrònic, com un smartphone o una tablet.
Les imatges digitals d’aquests elements virtuals no són més que pixels a la pantalla de l’usuari, però la tecnologia de realitat augmentada els fa semblar tangibles.
Un exemple molt conegut és l’aplicació Pokémon Go. 
Aquest joc utilitza aquesta tecnologia per col·locar les criatures i objectes virtuals per a capturar-los en llocs reals.

Quins Beneficis té la Realitat Augmentada en Educació?
-Des-de el punt de vista del e-learning, pot integrar-se en cursos on-line per a l’adquisició d’aprenentatges pràctics.
-Millora la motivació de l’alumnat i fomenta l’aprenentatge per descobriment.
-Millora la interactivitat dels llibres convencionals.
-Dona la opció d’explorar l’interior d’objectes o entorns.

Beneficis de l'Aplicació Augment:
-Ús gratuït per a docents i alumnes.
-Aplicació intuïtiva i fàcil d’utilitzar.
-Compatibilitat amb Ios i Android.

Quins Inconvenients té la Realitat Augmentada en Educació?
-Cost elevat dels dispositius electrònics.
-Es necessita molt temps y esforç per a recopilar i contindre la informació.
-Es necessària la formació dels docents i l’alumnat

Principis que hem de seguir per aplicar aquest recurs a l'aula:
-És necessari tindre un espai suficientment gran per a poder dur a terme les activitats. És preferible que els grups de xiquets siguen petits, per assegurar-nos que tots ells puguen utilitzar els dispositius.
Contar amb recursos materials adequats.
També és necessari una gran implicació dels docents, ja que crear recursos amb realitat augmentada es costós.
José Mengual (2005): És necessari vincular y connectar diferents elements per a enriquir una idea.

Aplicació Augment:
-Augment és una aplicació que ens permet transformar imatges normals en realitat augmentada utilitzant un dispositiu móvil.
-És una aplicació de pagament, orientada a empreses, però els estudiants podem obtindre una llicència gratuïta. 

Hem creat en la pàgina de Augment (registrant-nos abans) la nostra pròpia fotografia i aquesta és la meua: http://agmt.it/m/nMSjunnQ

Amb aquesta aplicació també hem fet una activitat. Penélope ens donava un codi QR i amb l'aplicació ens eixia un part del cos:



I per acabar hem completat un questionari sobre què ens ha paregut la realitat augmentada.

REFLEXIÓ PERSONAL
Tant la classe del passat dimarts com aquesta ha sigut molt interessant, divertida i pràctica, on hem après moltes coses sobre la realitat augmentada. Aquesta eina ens permet introduir contiguts d'una manera més dinàmica i més divertida per als xiquets ja que son ells els que per mitjà de la seua tablet observen els objectes en 3D, aprenen molt i col·laboren uns amb altres.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada