dimarts, 12 de desembre del 2017

Classe 25: Aurasma i Quiver

QUÈ HEM FET I QUÈ HEM APRÈS?
Hui ha sigut una classe diferent. La nostra companya Leire ha exposat a la resta de la classe què la realitat augmentada, en què consisteix l'aplicació AURASMA (què és, com funciona, els seus avantatges,les seues aplicacions educatives i un Projecte Aurasma a la Granja.

QUÈ ÉS LA REALITAT AUGMENTADA
El terme de "Realitat Augmentada" va ser creat en 1992 per Tom Caudell. En 1997, Ronald Azuma combina elements reals i virtuals, funciona en 3D i és interactiva en temps real

QUÈ ÉS AURASMA
La Realitat Augmentada es aquell sistema que consiste en aumentar la percepción que el usuario tiene de la realidad real mediante la implementación de elementos virtuales en la misma (Fumentaty, 2012).


En termes generals Aurasma és una aplicació que et permet crear realitat augmentada de forma prou senzilla i accesible a qualsevol persona que tinga un dispositiu electrònic.

COM FUNCIONA AURASMA
Tutorial: https://www.slideshare.net/juancarikt/aurasma-app-tutorial

Per a començar obrim l’aplicació i el primer que veiem és la pantalla de càmera que és la que utilitzarem per enfocar un element i descobrir què hi ha a l’imatge. Fem clic al triangle per a vore les opcions que tenim.
L’últim botó de la dreta és el del nostre perfil, encara que no fa falta estar registrat per vore els Superauras que són els Auras creats per la pròpia empresa per dir-ho d’aulguna forma i els Auras públics no fa falta registrar-se jo recomanaria que sí ho fereu, sols teniu que completar el nom, contrasenya i l’email.

Bé, ara ens fiquem en el primer botó, ací podeu vore SuperAuras que ja sabeu que són els creats per els dissenyadors de Aurasma, les Auras públiques, les nostres pròpies i les que estàn Geolocalitzades, es a dir, que estan prop de nosaltres.

El següent botó és el del signe més, on podem crear el nostre propi Aura.
Hi han dos opcions, triar de la llibreria (si feu clic a l’embut podeu filtrar i buscar elements específics) o del nostre dispositiu, per fer-ho més ràpid agafeu una de les que apareixen a la llibreria. El següent pas és triar l'objecte. Es pot fer una imatge en el mateix moment o fer una foto directament a l’objecte que volem que aparegue. Un punt molt important és que la imatge que capturem tinga molts detalls a fi de que el programa puga distingir perfectament i representar el nostre Aura, com per exemple qualsevol agenda o motxilla.
 Si el punt que veieu està en roig vol dir que la imatge és apropiada i l’aplicació podrà identificar correctament l’objecte, si està en verd, heu de buscar un altre o enfocar.
També podem geolocalitzar el nostre Aura perquè quan estem prop d’un lloc podem buscar-lo i vore què és. Ara ajustem la grandària i la orientació i quan ja estiga al nostre gust li posem un nom i decidim si volem que siga privat o públic i si volem que estiga dins d’un canal específic. Un canal és com una galeria, per exemple per aquest treball jo vaig crear la galeria de la Granja i així tinc tots els Auras agrupats.
Per a finalitzar tambés es pot seguir, donar likes a altres Aurasmas i compartir altres canals d’altres usuaris.


AVANTATGES D'AURASMA
-Qualsevol fotografia, imatge u objecte del món real pot actuar com marcador de la realitat augmentada, és a dir, podem utilitar qualsevol imatge u objecte que ens envolta per a actuar com un Aura.
-Permet crear escenes de realitat augmentada afegint capes virtuals d'imatge, video, animacions o models 3D en pocs minuts i compartir-los públicament, és a dir, existeix la possibilitat de crear nosaltres mateixos que no son dissenyadord gràfics ni programadors aquesta realitat augmentada d'una manera ràpida i fàcil.
-Permet geolocalitzar les nostres Aures i crear "Súper Auras"

APLICACIONS EDUCATIVES D'AURASMA
-Aquesta és una proposta feta per una professora nord-americana que es diu Sarah, que té un blog educatiu on es troba aquest mural que es crida “Pots endevinar qui soc?” i hi han uns cartells amb dibuixos dels xiquets i una descrpció que cadascú ha escrit.

   

  

El que fan els xiquets és llegir i vore els dibuixos i després els enfoquen on apareix una foto del seu company parlant i poden comprovar si han endevinat qui era o no.

-En aquest cas el profesor planteja utilitzar Aurasma per aprendre lectoescriptura, els xiquets enfoquen el só que el mestre vol practicar i després apareix la grafía (en aquest cas la grafia“ch”) i alguns exemples que tenen el so com coche, mochila, chaleco o lechuga i el xiquet ha de identificar l’objecte i “llegir”. D’aquesta forma es dinamitza una procés que pot tornar molt rutinari i aborrit.


-Aquest és un pdf que pot servir com a guia o base a l’hora de crear activitats, on l'autor proposa una sèrie d'idees per utilitzar Aurasma a l’aula tant d’Educació Infantil com a Primària.
https://digitalteachingandlearning.files.wordpress.com/2015/03/classroom-uses-of-aurasma.pdf

-Per últim aquest és un video de TED on Matt Mills on fa una exposició de l'utilitat de la realitat augmentada.


I aquest és el mural que va fer la nostra companya. En que consisteix aquesta activitat en la qual participarem nosaltres?
Bé, en el temps que els xiquets tenen de joc lliure, quan ells estiguen preparats i vulguen, agafaran la tablet i podran fer ús de les diferents activitats que es plantejen. La mestra ha de supervisar l’ús de la acció formativa perquè els xiquets realment facen un aprenentatge significatiu. En el mural hi han tant activitat individuals com grupals per exemple hi han jocs on els xiquets han de posar-se per parelles i endevinar una endevinalla a identificar les parelles i altres jocs on sols apareixen dibuixos.











D’aquesta forma amb el mural es tractarà l’àrea de medi físic, natural, social i l’àrea de llenguatges ja que la majoria de les activitats estan relacionades amb la lectoescriptura o la comunicació.
Amb aquestes activitats es destaquen els següents objectius:
-Observar i explorar el seu entorn natural i familiar (la granja)
-Relacionar-se amb els seus companys de forma adequada resolvent per sí mateixos els conflictes que puguen sorgir a l’hora de compartir les activitats i adquirir progresivament pautes elementals de convivència i relació social.
-Iniciar-se en les habilitats lògic-matemàtiques, en lectoescriptura  i en el moviments a través de cançons que hi han en el mura. A més tenen la llibertat per a moure’s, cantar i treballar també el gestos dels animals i el ritme o els sons que fan.
-Descobrir l'existència d'altres llengües i iniciar el coneixement d'una d'elles (en aquest mural hi ha una cançó en anglés)
-Descobrir les tecnologíes de la informació i les comunicacions, és a dir, amb aquest mural estaran en contacte directe amb les TIC.

Al finalitzar la exposició de Leire, el professor ens ha donat a cada grup un dibuix. Nosaltres l'hem pintat i després a través d'altra aplicació anomenada Quiver hem pogut vore en 3D el dibuix pintat que havíen fet- Ha sigut impressionant!!!!!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada